کد خبر: ۳۹۰۳۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
پارک و بوستان های شهر محلی مناسب است تا بتوانید گذران وقت کنید و پول خرج نکنید اما مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر هستند که بابت استفاده از آن ها باید پول بدهید. گزارش دخل و خرج امروز به معرفی برخی از این مراکز پرداخته است.
به گزارش پایگاه 598 ، خانه نشینی در عصر های تابستان سخت است. مخصوصا این که فرزند نوجوان یا خردسالی داشته باشید که از خانه نشینی خسته شده باشد. اگر در این شرایط هستید و نمی خواهید اعصاب خود را درگیر خانه نشینی کنید، به شما توصیه می کنیم سرگرمی های اطراف خود را با نگاهی باز ببینید. پارک و بوستان های شهر محلی مناسب است تا بتوانید گذران وقت کنید و پول خرج نکنید اما مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر هستند که بابت استفاده از آن ها باید پول بدهید. گزارش دخل و خرج امروز به معرفی برخی از این مراکز پرداخته است. از سینما گرفته تا شهربازی و مجتمع های آبی.

شهربازی؛ جذاب و گران


اگر فرزند خردسال یا نوجوانی دارید، شهربازی بسیار جذاب است اما به شرط آن که از پس هزینه های آن برآیید. شهربازی های روباز و سرپوشیده در مشهد وجود دارند که می توانند عصر تابستانی خانواده شما را پر کنند. شهربازی ها معمولا یک ورودی دریافت می کنند. این مبلغ بهای ورود به شهربازی است چه شما از وسایل آن استفاده کنید یا نه. این مبلغ چیزی حدود 2500تومان برای هر نفر است اما به محض این که از گیت وارد می شوید، با بازی های متنوعی روبه رو می شوید. هزینه استفاده از لوازم شهربازی بین 4هزار تا 9هزارتومان است.مثلا هزینه فانفار یا چرخ و فلک 4هزار تومان است و برای ترن هوایی باید 8هزار تومان بپردازید. خلاصه این که اگر سوار 6 دستگاه شوید و سه نفر باشید باید چیزی حدود 100هزار تومان کنار بگذارید.(تجربه یکی از مخاطبان خراسان را در ستون تجربیات شما بخوانید)مجتمع های سرپوشیده شهربازی نیز برای بزرگتر ها جذاب است. بازی هایی نظیر بولینگ می تواند شما را نیز جذب کند اما قبل از رفتن به این مکان ها هزینه های خود را تعیین کنید. چون جذابیت آن ها ممکن است سبب شود که همه پول هایتان را خرج کنید.


از موزه فرش تا پارک علمی


یکی از جذاب ترین مکان هایی که می توان رفت موزه است. در مشهد با وجود انواع متنوع موزه ها تقریبا برای هر ذائقه ای نوعی موزه وجود دارد. موزه های موجود مشهد شامل مجموعه موزه های آستان قدس رضوی، موزه توس در مجموعه آرامگاه فردوسی، بنای یادبود آرامگاه نادرشاه افشار، موزه آب، موزه علوم و تاریخ طبیعی، موزه مردم شناسی رباط ویرانی مشهد، موزه بزرگ خراسان، موزه مردم شناسی حمام مهدی قلی بیک، موزه نان و موزه علمی پروفسور بازیما می شود.


یکی از مراکزی که در کنار ضریح مطهر امام رضا وجود دارد و اکثر اوقات هم در هنگام زیارت به چشم ما خورده است، موزه آستان قدس رضوی است. داخل ساختمان اصلی موزه آستان قدس گنجینه های باارزشی وجود دارد که شامل این عنوان ها می شود: گنجینه قرآن، گنجینه فرش، گنجینه تمبر و از همه دیدنی تر گنجینه هدایای مقام معظم رهبری که شامل تمام هدایایی می شود که به ایشان اهدا شده است.


پارک علمی پروفسور بازیما جدیدترین پارک موضوعی علمی ایران در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) است که با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده های ایرانی فراهم آورد. در این مجموعه، از آخرین تکنیک های طراحی مراکز علمی -تفریحی خانوادگی و دانش آموزی(نظیر داستان گویی، مدیریت تجربه مشتری، سناریو محوری و...) استفاده شده است.


پارک علمی پروفسور بازیما در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال (منطقه گردشگری سپاد شهر مقدس مشهد) قراردارد. بازدید های عمومی برای همه سنین و به صورت خانوادگی ارائه می شوند؛ ولی برای دانش آموزان 6 تا 17 ساله برنامه بازدید و بسته های آموزشی ویژه طراحی شده است. هزینه بازدید از تونل خلقت (شامل بخش های ماشین زمان، زمین ما و دنیای زنده) 20 هزار تومان می باشد و هزینه بازی در بخش رویدادی بسته به نوع بازی ها بین 5-20 هزار تومان به ازای هر نفر متغیر بوده و در محل اخذ می گردد.


سینما؛ آرام و فرهنگی


سینما هم یکی از محصولاتی است که می تواند در سبد سرگرمی های عصر تابستان شما جای بگیرد. به خصوص اگر با تحقیق یک فیلم دلخواه خود را انتخاب کنید. امروزه برای خرید بلیت سینما ها، اپلیکیشن ها و سایت ها، امکانات خوبی ارائه می کنند . به خصوص این که می توانید محل مورد نظر خود را در ساعت و اصطلاحاً سئانس مناسب خریداری کنید. لذا می صرفد که اگر تابه حال به سایت سینما ها سرنزده اید و یا این اپلیکیشن ها را نصب نکرده اید، به جای رفتن مستقیم به سینما و تهیه بلیت در آن جا، چند دقیقه ای وقت بگذارید و خرید اینترنتی را بررسی کنید. نکته دیگر که البته شاید برای خیلی از مشتریان پروپاقرص سینما، عجیب نباشد، تعرفه نیمه بهای سینما ها برای روز سه شنبه است. البته برخی از فیلم ها هم بلیت ارزان تر دارند که این تخفیف، با احتساب تخفیف نیمه بها در روز سه شنبه، مضاعف حساب خواهد شد. ضمن این که اگر دقیق تر بررسی کنید، احتمالاً تخفیف های دیگری را هم در بین ساعات روز می توانید پیدا کنید. با این شرایط، نرخ بلیت ها برای فیلم های ایرانی، در روز های عادی، عمدتاً 6 هزار تومان است. در نرخ سینما های دیگر مانند آفریقا و هویزه نیز نرخ های 8 و 10 هزار تومانی دیده می شود. این تفاوت قیمت نیز ناشی از تفاوت سالن های این سینماهاست. برای فیلم های خارجی هم نرخ 10 هزار تومان حتی برای روز سه شنبه هم دیده می شود. در هر حال، هم اینک فیلم های داخلی از قبیل ایستاده در غبار، بارکد، زاپاس، امکان مینا و همچنین فیلم های خارجی از قبیل پاندای کونگ فو کار 3 و زوتوپیا روی پرده رفته اند.


مجموعه های آبی متنوع منتظر شما هستند


اگرچه کم کم، صبح ها، خنکای پاییز را احساس می کنیم اما هنوز هم نزدیک ظهر آنقدر هوا گرم می شود که حلاوت شنا و آب بازی، حضور در استخر و مجتمع های آبی بزرگ را به یکی از گزینه های اصلی تفریح ما تبدیل  می کند. دسترسی به این نوع تفریح در شهر های بزرگی مثل مشهد و تهران بسیار آسان است. خلاصه این که همه چیز مهیاست برای یک تفریح دلچسب تابستانی به جز حساب و کتاب جیب ما؛ ممکن است قیمت بالای برخی مجتمع ها باب میل شما نباشد. هم اکنون بلیت مجتمع های بزرگ آبی در مشهد حدود 35 هزار تومان است و شما با خرید این بلیت 35 هزار تومانی می توانید یک روز کامل از امکانات استفاده کنید. البته این نرخ با احتساب تخفیف خرید اینترنتی است که اکثر مجتمع ها آن را لحاظ کرده اند. علاوه بر آن استفاده از برخی امکانات خاص این مراکز نیاز مند پرداخت پول اضافی است. همچنین اگر وقت و توان جسمی حضور تمام وقت را دارید باید مقداری پول هم برای خرید خوراکی و غذا کنار بگذارید.ممکن است فکر کنید که بدون خرید اینترنتی و با حضور در محل بتوانید با چانه زنی بلیت ارزان تری بخرید. تجربیات میدانی ما نشان می دهد که این روز ها به این موضوع فکر نکنید. چرا که تقاضای بسیار زیادی برای حضور در این مراکز وجود دارد که قدرت چانه زنی شما را پایین می آورد.اما اگر محدودیت حساب و کتاب جیبتان جدی است گزینه های ارزان تری هم وجود دارد. برخی مجتمع های آبی دیگر با امکانات و کیفیت کمتر و با قیمت حدود 12 هزار تومان هم در مشهد وجود دارند. علاوه بر آن این مجتمع ها گزینه های نیم وقت هم ارائه می کنند. اگر هم محدودیت زمانی ندارید استفاده از این مجتمع ها را به فصول دیگر واگذار کنید.

منبع: خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها